Sunday 10 June 2012

SEBUAH PERTEMUAN...(6__^)

'Saya perhatikan laut...
lalu saya berdoa agar ukhwah kita tak sepertinya,,pasang surut silih berganti...tidak juga seperti buih-buihnya yang rapuh dan tidak kekal......
lalu saya berdoa biarlah antara kita seperti SUNGAI NIL yang tetap mengalir sehingga saat ni"


 sangat suka dengan ungkapan ni ...ertinya dalam setiap perhubungan, persahabatan, mestilah tidak akan putus walau apa pun berlaku.....siapepun dia,,,yang engkau kenali....hargailah dia sebaiknya....dalam hidup ni....sudah menjadi lumrah manusia kan,,..ade kurang ada kelebihannya....kadang-kadang terasa hati tu biasalah....manusia suka emosi...lagi-lagi perempuan....(termasuklah saya yang sensitif ni...uhuk!).....Tapi....dari lubuk hati yang tulus,,,,saya amat menghargai sebuah pertemuan yang diaturkan oleh ALLAH swt..buat sahabat2 yang mengenali diri ini,,,,cukup dikatakan andai tersalah bicara,,tercakap kasar...saya menyusun 10 jari..bukahkah kemaafan itu lebih indah...cukup2 indah.ianya mampu melembutkan hati yang sedang marah...ingat tak bait2 lagu UNIC.....


  ketika mencari sinar
secebis cahaya menerangi laluan
ada kalanya langkahku tersasar
tersungkur dilembah kegelapan
bagaikan terdengar bisikan rindu
mengalun kalimah menyapa keinsafan
kehadiranmu menyentuh kalbu
menyalakan obor pengharapan
 tika ku kealpaan kau bisikan
bicara keinsafan, kau beri kekuatan tika aku
diuji dengan dugaan
saatku kehilangan keyakinan
kau nyalakan harapan
saatku meragukan keampunan Tuhan
kau katakan rahmat-NYA mengatasi segala
menitis air mata keharuan
kepada sebuah pertemuan
kehadiranmu mendamaikan
hati yang dahulu keresahan..........................


indahkan lagu ni jika dihayati....hargailah sebuah pertemuan....walaupun sekejap ianya mampu memberi pengalaman yang cukup beharga,,,,,hehe,,,:)tak kisahlah siapa dia....sama ada kawan,,teman istimewa,,hargailah kehadirannya walaupun sekejap...selagi dia mampu mengajak ke arah kebaikan...apa salahnya,,,,hehe..namun,,.setiap pertemuan ada pengakhiran....
INSYAALLAH,,,ADE JODOH,,PANJANG UMUR,,,MURAH REZEKI....SEHINGGA BERJUMPA LAGI.......AMIN......
                               KENANGAN BERSAMA KAWAN....

        OOOOOPSSSSSSSS!!!!....HEHE...:D



No comments:

Post a Comment