Wednesday 22 February 2012

TEKANAN:- BUT CooL....

Sem 6 dah bermula....tapi masa minggu pertama dah rase berat....dengan bebanan subjek sebanyak 22 jam kredit tapi saya terpaksa pikul juga...dengan bebanan 4 subjek major, 1 minor, subjek pentaksiran , dan 1 kelab....huhuhu...mampukah saya?
lepas aje kelas untuk proposal, fikiran saya start celaru....tak tau nak fikir mane 1...seharian mendiamkan diri, saya fikir, dan saya muhasabah diri...menangis jugak ase sem ni...sebab saya ase bebanan yang sangat teruk,,apa yang saya takut,,akan menjejaskan pointer...huhu....:(

tapi, selepas berdiam diri sekejap,,saya fikir,, kenapa nak lemah semangat sangat, ni baru permulaan, harungi dengan tabah,bukan saya sorang jer yang alami benda ni,,,kwan2 1 kos yang lain sama gak,,tapi sumenya bergantung kepada tahap kemampuan seseorang untuk atasi sume stress dan tekanan keje ni...tapi,,,ALLAH sentiasa dekat dengan orang-orang yang sabar kerana Dia tak kan hampakan hamba-hambaNYA....insyaALLAH....boleh,,,Ucan do it Ct Khadijah.....sangat mustahil untuk berjaya kalau tak berusaha, dan Tak Mustahil Allah menganugerahkan kejayaan sekiranya kita berusaha dengan segigihnya,,,,,,senyum lah,,maniskan wajah mu....jangan menangis lagi....BANGKITLAH.....sem ni sekejap jer...INSYAALLAH.....


Kuserahkan segalanya padaMU Tuhan
Yang Berkuasa dan Mencipta
Kerana Engkau Maha Mengetahui
Segala apa yang terbuku di hati
Ya Allah tidak ku tak terdaya lagi
Menahan dugaan yang mencabar ini
Terasa bagai noktah telah ku temui
Mengakhiri segala yang pernah ku mulai
Ya Allah Engkau lindungilah aku
Bekalkan daku dengan limpahan iman
Agar tabahku menghadapi dugaan
Agar aku tidak berhenti dipertengahan
Kini di sini aku berdiri
Bersama harapan yang tulus suci
Agar terbitlah kembali mentari pagi
Setelah malamku berkalut benci................

No comments:

Post a Comment