Thursday 23 February 2012


JODOH.....J
Jodoh? Salah satu perkara penting dalam hidup. Jodoh kan rahsia ALLAH SWT....sejak lahir dam sejak azali,,telah tertulis siapa pasangan kita...hehehehJ....hari ni...jom cakap pasal topic ni yer...bukan apa,, sebab rasenya topic ni sesuai untuk dijadikan topic yang hangat sebab ramai dalam kalangan kawan-kawanku dan sepupu dah kahwin...ALHAMDULILLAH...Tahniah yer,,,semoga kekal hingga ke akhir hayat dan menjadi suami atau isteri soleh  n solehah yang bertanggungjawab...AMIN...so,,,masa kawan kawin,,saya pulak jadi tetamu nyer,,,kena bungkus hadiah cantik-cantik...murah tak pe asalkan ikhlas..haha...nak wat camne,,tak keje lagi laa nk beli hadiah mahal-mahal..hheheee...:)J
Tengok orang kawin ni,,terdetik jugak kat hati,,,bila la turn saya pulak??haha...tapi ini kan dah tahun 2012,,umur pun dah masuk 23 tahun....mak cakap,,dah layak sangat dah nak fikir  pasal ni,,..akak2 dah bagi greenlight...kena cari sekarang,,belajar jangan lupa,,soal jodoh pun penting gak..dapat keje,,simpan duit dan kawin..haha...senangnyer..J:.,kawan cakap,,,ko bile lagi,,,jangan jual mahal sangat,,sat lagi,,bila dah kuar U lagi lah susah nak cari tau...time ni patut dah ader partner...InsyaALLAH....hanya doakan moga-moga mudah dapat cepat jOdOh...AMIN~~hehe...tapi kan....susah nak cari yang betul2 memahami kita...takut tersalah pilih..bukan berangan nak yang perfect..contohnya.hensem,,bergaya,,,,kerja besar-besar,,....hhhmmm.....tu terlalu tinggi untuk saya..cukuplah dapat yang memahami, boleh menerima saya seadanya, bertanggungjawab,, ade ekonomi yang kukuh,,dan boleh jadi penegur dan pembangkit semangat untuk saya, boleh tegur  bila lalai, boleh menegur bila salah, ..hehe..tak perlulah nak tunjuk kat orang,,nak over-over...allaaaaa...biasa2 dah la..hehe..yang penting sama-sama boleh terima seadanya...hehe..J..INSYAALLAH,,, semoga semua ni akan jadi kenyataan suatu hari nanti,,,,amin,,...
saya suka tengok macam Ahmad Fedri...yang mengacara TV3 tu....die cakap,,Isteri tu akhirat....so sweet kan....yang isteri die tu,,,,duk sebelah kampung aku jer...namanya Nurul Anati..tapi bagusnya...dah laa tak pernah bercakap...kenal tak lama tapi terus nikah..dating pun tak pernah,,berjumpa,,berterusan melalui laman facebook,,fedri berkenan.jumpa family dan kawin...tarikan utama yang dia nampak adalah keperibadian  dan akhlak yang baik...itu la jodoh....ada yang gaduh,,,tup2 nikah....itulah kuasa jodoh kan2....saya masih menunggu MR. RIGHT ni datang...mesti dia akan mencari tulang rusuk dia yang hilang kan..haha...J...tetap setia menanti..kikiki.......cinta hanya sekali...sayang sekali jer...setia pun sekali...yang penting jujur dan kepercayaan...dan keimanan.....ada agamanya untuk jadi penegur  dan pembimbing yang baik dalam soal agama...like3,,J..Usatazah Bahyah cakap, kena terima atau sayangkan seseorang hanya kerana Allah, baru kekal..bukan sebab pulus or duit....hehe..J,,duit boleh dicari....tapi kalo rupa ada,,,duit ada...tapi tak bahagia...hilang nikmat tau,...hihi..J
Kawan saya yang doctor pun,,,mengejutkan saya,,,tengok2 dah kena risik....tak sangka...diam2 kau yer,,,takknak gtau  pun.,...takpe,,mungkin  malu kot,,,tapi takpe,,,saya doakan ko cepat kawen...amin..hihi....dulu,,aku ada kawan,,,rapat sangat...dia dah kawin tahun lepas....ALAHMDULILLAH...jodoh dia cepat sampai..kitaorang kawan,,start dari sekolah pasti sampai la masuk UPSI sama-sama....siapa sangka kan...ALHAMDULILLAH...dia program pendidikan khas n aku sejarah....tapi,,,bila dah kawin tu,,,saya dah tak rapat dengan die....susah nak jumpa...dia tinggal dengan suami die kat kl,,,sebab keje engineer kat sana....tapi takpelah..FRIENDS FOREVER,,,semoga cepat dapat baby n bahagia selalu.....amin...J

PESAN KAWAN SAYA DULUJ => JANGAN PERNAH CUBA UNTUK MENCARI SEORANG LELAKI UNTUK DIJADIKAN KEKASIH UNTUKMU..TAPI CARILAH SEORANG LELAKI BERTANGGUNGJAWAB UNTUK DIJADIKAN SUAMI SUPAYA MENJADI PEMBIMBING KEPADAMU DAN BAPA YANG BAIK UNTUK ANAK-ANAKMU........:))J......sweet kan...TQ FRIENDS,,UnTuK KATA2 HIKMAT INI....
Hari tu....saya ada tengok SEMANIS KURMA....alaaaa,,,yang ustazah bahyah n suami,,ustaz aqashah.... dia ada bagi tips dan doa,,,nanti akan disenaraikan...bagus la jugak untuk dijadikan amalan.....hahaJ
Antara amalan meringankan jodoh:à
1)berdoa setelah solat 5 waktu
2)berdoa di waktu tengah malam sebab waktu tu doa mustajab..
3)doa dari mak ayah
4)puasa bila hari jadi (puasa hajat)
5)amalkan solat sunat taubat
6)pohon restu ibu bapa
7)amalkan surah Yusuf ayat 4
8)amalkan solat hajat
9)baca surah yunus ayat 81
10) amalkan YA RO’ZAK( Ya Allah Maha Pemberi Rezeki) sebanyak yang mungkin.
Itu saja....sekian...J...WASSALAM.......

No comments:

Post a Comment